ZASADY OGÓLNE
1. Najważniejszą osobą w grupie jest dowódca;
2. W grupie panują:
Rygor wojskowy,
Hierarchia stopni wojskowych;
Każdy jest zobowiązany stawić się na trening wyznaczony przez dowódcę (min. 2 razy w miesiącu);
4. Nieobecności na treningach zgłaszamy najpóźniej 2 dni przed wyznaczoną datą;
5. Osoba wykazująca się brakiem zaangażowania tj. liczne nieobecności, brak samorozwoju/samorealizacji, może skutkować wykluczeniem z grupy;
6. Przed oraz w trakcie treningów i spotkań panuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu oraz substancji psychoaktywnych. Ponadto spożywanie dopalaczy oraz narkotyków skutkuje wydaleniem z grupy, bez możliwości ponownego przyjęcia;
7. Od członka grupy wymaga się:
Zdrowego rozsądku,
Zaangażowania,
Dostosowania się do panujących zasad, reguł i regulaminu,
Godnego reprezentowania grupy również w życiu codziennym, poprzez nienaganną postawę;
ZACHOWANIE PODCZAS MISJI/TRENINGÓW/ZLOTÓW ITD.
1. Dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych;
Bezwzględnie wymagana jest osłona oczu (osoba bez okularów ochronnych nie zostanie dopuszczona do udziału w zabawie),
Broń traktujemy jakby była naładowana ostrą amunicją;
2. Podczas postoju:
Nie celujemy do innych,
Zawsze zabezpieczamy broń;
3. Role play (z ang. odgrywanie roli)- każdy ma określoną funkcję i zadania, które musi wykonać;
4. Zostawiamy po sobie porządek tj. nie śmiecimy, nie niszczymy;
5. Podczas zlotów funkcjonują dodatkowe przepisy:
Zakaz spożywania alkoholu do godziny 18:00, później za zgodą dowódcy,
Osoby palące palą w miejscach do tego przeznaczonych;
LIMITY FPS
LIMITY FPS
MIERZONE NA KULKACH 0.20g
W środowisku zostały wprowadzone limity fps.
szturmówki
<360 fps - w budynku bez ograniczeń
360-380 fps - w budynku tylko pojedynczy
380< fps - bez możliwości strzelania w budynku
<430 fps - ogień ciągły poza budynkami
430-500 fps - TYLKO pojedynczy ogień
powyżej 500 fps - zakaz używania
ad. szturmówki - za szturmówkę uznaję się wszelką replikę karabinku półautomatyczne/automatycznego którego magazynek nie jest uznawany z drum i wyglądem przypomina pistolet lub karabinek automatyczny
def: pistolet automatyczny (odnoszący się do broni ostrej)
Pistolet automatyczny - krótka broń automatyczna o cechach zarówno pistoletu maszynowego (możliwość prowadzenia ognia seriami) jak i pistoletu samopowtarzalnego (wygląd i wymiary).
def: karabinek automatyczny (odnoszący się do ostrej)
Karabin (Karabinek) automatyczny – rodzaj broni strzeleckiej mogącej strzelać ogniem pojedynczym i seriami, strzelającej nabojem pośrednim lub karabinowym, nazywany też karabinem (karabinkiem) szturmowym.
karabin snajperskii/karabin wyborowy
podobne zasady jak w szturmówkach (w przypadku posiadania trybu automatycznego)
>600 fps (ogień pojedynczy) - zakaż używania
def: karabin snajperski/karabin wyborowy (odnoszący się do ostrej)
Karabin wyborowy (karabin snajperski, karabin strzelca wyborowego, pot. snajperka) – karabin przeznaczony dla strzelca wyborowego w celu prowadzenia ognia pojedynczego na dużą odległość, z dużą precyzją, używany do likwidowania pojedynczych, istotnych dla przeciwnika celów (głównie osób), w odległości do kilkuset metrów.
karabinki/karabiny wsparcia
podobne zasady jak w szturmówkach (w przypadku posiadania trybu automatycznego)
>450 fps - zakaz uzywania
ad. karabinek/karabin wsparcia
replika posiadająca magazynek typu drum lub podobne (np do RPK itd)
def: karabinek maszynowy (odnoszący się do ostrej)
Lekki karabin maszynowy (lkm) – rodzaj karabinu maszynowego, lżejszego od ciężkiego karabinu maszynowego. Jest wyposażony w dwójnóg i kolbę, podobnie jak ręczne karabiny maszynowe, lecz jest od nich cięższy.
def: karabin maszynowy (odnoszący się do ostrej)
Karabin maszynowy (km, kaem) – samoczynna, zespołowa broń palna strzelająca amunicją karabinową o kalibrze do 20 mm. Karabiny maszynowe bardzo często są zasilane taśmą nabojową, gdzie umieszczona jest amunicja.
pistolet/broń boczna
do 350 fps - bez ograniczeń
350< fps - uznawane jako szturmówki
def: pistolet (odnoszące się do ostrej)
Pistolet (fr.) – krótka, ręczna broń palna, z wyjątkiem rewolwerów, na nabój słabszy od karabinowego[1]. Przeznaczona do walki (zarówno ataku jak i obrony) na niewielką odległość (do 50 m), a także do wymuszania posłuszeństwa na polu walki. Charakteryzuje się krótką lufą, małymi gabarytami i chwytem (rękojeścią) przystosowanym do strzelania z jednej ręki.
ad. broń boczna (odnoszące się do asg)
Wszelkiego rodzaju pistolety, pistolety maszynowe, krótkie karabinki szturmowe itd, które zastępują replikę główną podczas walki (np. snajperki)
używamy myślenia - jeśli ktoś ma replikę 450 fps to nie że poza budynkiem może sobie strzelić na odległość 10 metrów, bo w końcu jest poza budynkiem itd
mierzone na kulkach 0,2g - każda replika
jeśli ktoś nie ma repliki przystosowanej do budynku/terenu cqb - musi mieć replikę boczniaka